همه چیز درباره سورس لیزر max

سورس لیزر max

نوآوری و فناوری، سنگ بنای توسعه شرکت مکس فوتونیک در تولید انواع محصولات از جمله سورس لیزر max می باشد. این شرکت پس از 16 سال کاوش بی وقفه در دستگاه ها و فناوری لیزر، تنوع محصولاتی که ساختار صنعت را تغییر می دهند، محقق نموده و ادغام  لیزرهای فایبر و دستگاه های نوری را نتیجه داده است.

این شرکت مشتاقانه منتظر همکاری با تمام متخصصان حوزه لیزر می باشد تا فصل جدیدی را در یک برنامه لیزری باشکوه تر بسازد و عصر جدیدی از تجهیزات لیزری و سورس لیزر max ایجاد کند.

 

سورس لیزر max

 

تاریخچه فعالیت شرکت سازنده سورس لیزر MAX

در سال 2004 شرکت مکس فوتونیک( شرکت سازنده سورس لیزر max ) به طور رسمی تاسیس شد و طی 5 سال پایه های فناوری لیزری را تحکیم بخشید و دستگاه های نوری سفارشی و محصولاتی از قبیل سورس لیزر max را برای موسسات علمی تولید کرد.

در سال 2007 اولین تقویت کننده فایبر 2 واتی دوپ شده با اربیوم را در چین توسعه داد.

این شرکت در سال 2013 لیزر فایبر 500 واتی CW (پیوسته) را منتشر کرد و رتبه دوم را در مسابقات ملی نوآوری و کارآفرینی از آن خود کرد.

در سال 2014 لیزر فایبر 800 واتی CW (پیوسته) را تولید و منتشر کرد.

در سال 2016 لیزر فایبر 1500 واتی تک ماژول CW (پیوسته)، لیزر CW چند ماژول 2000 وات و  3000 وات منتشر شد.

در سال 2017 لیزرهای فایبر 4000 تا 10000 وات منتشر شد.  در سال 2018 لیزرهای فایبر تک ماژول 2000 و 3000 وات و لیزرهای فایبر چند ماژول پیوسته 12000 تا 15000 وات منتشر شد.

در همین سال ها این شرکت متعهد به تبدیل شدن به یک پیشگام در تولید لیزرهای صنعتی با قدرت فوق العاده بالا شد.

در سال 2019 لیزر فایبر CW تک ماژول 4000 وات و لیزر فایبر چند ماژول 25000 وات در ماه مارس گواهینامه ملی دستاورد علم و فناوری را دریافت کرد و  لیزر فایبر تک ماژول 5000 واتی و لیزر فایبر چند ماژول 35000 واتی CW در ماه می تولید و منتشر شد.

در سال 2020 اولین لیزر فایبر 40000 واتی ساخت چین منتشر شد.

 

سورس لیزر max کیوسوئیچ

 

سورس لیزر max

سورس لیزر max

سورس لیزر max پالسی سری Q-switch بر اساس فناوری سوئیچ Q و MOPA طراحی شده است. نور لیزر توسط فایبر و ایزولاتور منتقل می شود و از طریق یک رابط 25 پینی کنترل می شود. لیزر فایبر پالسی کیو سوئیچ  می تواند الزامات حکاکی پلاستیک، حکاکی فلزی، تمیز کنندگی، برش های ریز، دریل کاری و … را برآورده کند.

 

مقایسه بین مدل های پرطرفدار سورس لیزر max

سورس لیزر max در چهار سری W، X، H، M وجود دارند که در این مقاله به معرفی مدل های پرطرفدار این شرکت می پردازیم.

تفاوت در تعدادی از ویژگی های سورس لیزر max ، مانند پایداری توان، فاکتور کیفیت باریکه لیزر، انرژی پالس، طول پالس، نرخ تکرار، قطر پرتو، دمای کاری، ابعاد و وزن سبب تفاوت در نتایج نهایی گزارش ده از این سورس ها شده است که در جدول زیر مقایسه ای از این ویژگی ها ایجاد شده است.

 

 

سورس لیزر max

 

در جدول بالا چند سورس لیزر max پرطرفدار با توان های متفاوت مقایسه شده است. شما می توانید با بررسی و مقایسه پارامترهای مد نظر خود، سورس لیزر متناسب با کار خود را انتخاب کنید.

در جدول بالا دو سری X و W مورد بررسی قرار گرفت اند و جالب است بدانید که توان اسمی سری W تقریبا ثابت و توان اسمی سری X در یک بازه متغیر تعریف شده است. پایداری توان در سری W نسبتا کمتر است، کیفیت باریکه لیزر (فاکتور M^2) در سری X بهتر است (هرچقدر که فاکتور کیفیت باریکه لیزر به عدد یک نزدیک تر باشد، باریکه باکیفیت تری خواهیم داشت.) و قطر پرتو در سری W کمتر می باشد.

از نکات بسیار مهم در خصوص سورس لیزر max می توان به ساخته شدن سورس لیزر IPG آمریکا در همین کارخانه اشاره کرد که نشان دهنده استاندارد بالای محصولات تولیدی این کارخانه است.

طول عمر سورس های max بسته به توان این سورس ها متفاوت است، طول عمر سورس های توان پایین این شرکت در حدود 80000 ساعت و سورس هایی با توان بالاتر طول عمری در محدوده 50000 ساعت دارند، البته گفتنی است که این طول عمرها عمدتا به صورت اسمی بوده و با توجه به عدم رعایت اکثر کاربران در استفاده صحیح از این سورس ها، این طول عمر کاهش خواهد یافت.

جهت مطالعه مقالات بیشتر کلیک کنید.

این مقاله در بخش تحقیق و پژوهش شرکت اپتیک پرداز گردآوری شده است و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

 

یاسمن وحیدی
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
  • حمید 25 مهر 1401 / 09:40

    سلام. همه چیز که نبود ولی ممنون بابت مطلب خوبتون

    • sara.ghashghaei2020 25 مهر 1401 / 12:09

      خواهش میکنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *