سورس لیزر موجود در بازار ایران چیست؟

در بازار ایران سورس لیزر های معروفی وجود دارند که دراین مقاله قصد داریم که به این سورسها به طور مختصر بپردازیم:

سورس لیزر IPG

سورس IPG

کمپانیIPG Photonics  یکی از اصلی ترین و قدیمی ترین کمپانی های سازنده لیزر های فیبری تحقیقاتی و صنعتی در جهان محسوب میشود. این شرکت در سال ۱۹۹۱ در آمریکا توسط فیزیکدان برجسته حوزه لیزر های فیبری، والنتین گاپونتسف، احداث شد. در ابتدا IPG Photonics در زمینه طراحی و ساخت لیزر های حالت جامد و خدمات این حوزه فعالیت میکرد.

این شرکت در حال حاظر در کشور های آلمان، روسیه و ایتالیا فعال است و در کشور های چین، کره، تایوان، ژاپن، هند، ترکیه، برزیل، مکزیک، سنگاپور، اسپانیا، کانادا و انگلستان هم فروشگاه رسمی دارد.

سورس لیزر GW

سورس GW

شرکت GW در سال ۲۰۱۴ در آمریکا به ثبت رسید و یک سال پس از آن در سال ۲۰۱۵ در شانگهای چین به ثبت رسید. در سال ۲۰۱۷ موفق شد که اولین لیزر ۳ کیلووات خود را به کیفیت پرتو بهینه و تک مدی روانه بازار کند. در ادامه تلاش های گروه محققین R&D شرکت تحقیقات خود را بر روی گسترش دامنه عملکرد لیزر های فیبری با تنها یک کاواک تشدیدگر کامل کرد و موفق به ساخت لیزر های ۵ کیلووات تک مدی با یک کاواک تشدید شد.

این شرکت همچنین در حیطه تولید سورس های لیزر با توان های ۲۰ و ۵۰  کیلووات بسیار پیشرفت سریعی داشته است و موفق به ساخت سورس های بسیار پرتوان چند مدی شده است.

سورس لیزر Raycus

سورس Raycus

شرکت Wuhan Raycus برند درجه یک چین بوده و جزو 4  برند پرفروش و متداول مورد استفاده در دنیاست،خدمات پس از فروش مناسب،توزیع در سراسر دنیا،و عدم وجود مشکل در تحریم بودن این کالا باعث استقبال بی نظیر از این سورس حتی در ایران نیز شده است. این شرکت تولید کننده اولین لیزر پالسی ۱۰ وات و ۲۵ وات و اولین تولید کننده لیزر های پیوسته ۱۰۰ وات ۱۰۰۰ وات ۴۰۰۰ وات و ۶۰۰۰ وات میباشد.

سورس لیزر MAX

سورس MAX

این شرکت با نام Maxphotonics یکی از پرتیراژ ترین شرکت های تولید فایبر لیزر در جهان میباشد. این شرکت در سال ۲۰۰۴ تاسیس و در سال ۲۰۰۷ لیزر فیبری ۲ وات با دوپینگ اربیوم را به عنوان اولین محصولات خود تولید کرد و سپس لیزر ۵۰۰ وات پیوسته را روانه بازار کرد. این کمپانی همچنین اولین تولید کننده لیزر های ۴۰ کیلووات در چین است.

سورس لیزر  JPT

سورس لیزر JPT

کمپانی Shenzhen JPT Opto-electronics در سال ۲۰۰۶ در چین به ثبت رسیده است و همانطور که از نام شرکت برداشت میشود این شرکت ابتدا در زمینه تحقیقات حوزه دستگاه های اپتوالکترونیکی و تجهیزات هوشمند و همچنین خدمات فنی لیزر فعالیت خود را آغاز کرد. سپس به سرعت صادرات خود را به آمریکای شمالی، اروپا و آسیا گسترش داد. این کمپانی همچنین اولین تولید کننده لیزر های فیبری با مستر اسیلاتور یا همان MOPA در چین است.

سورس لیزر Coherent

 

سورس لیزر Coherent

 

Coherent در سال ۱۹۶۶ تاسیس شد که یکی از تولیدکنندگان و مبتکران پیشرو در زمینه فوتونیک در جهان است. برای بیش از ۵۰ سال، Coherent راه حل های مبتنی بر فوتونیک با کارایی بالا و بسیار قابل اعتماد ارائه می دهد که به ابزاری توانمند در بسیاری از کار ها تبدیل شده اند. این شرکت بسیاری از اجزاء و مجموعه های فرعی  از جمله فیبر، کریستال و ویفر را طراحی و تولید می کند.

از جمله منابع لیزری آن، اعم از لیزرهای CO2، فیبر یا دیود، لیزرهای پالس فوق کوتاه یا کوتاه، لیزرهایی علامت گذاری، جوشکاری، برش یا پردازش سطح است این لیزرها کاربردهای مختلفی از جمله پردازش مواد، تحقیقات علمی، علوم زیستی، ابزار دقیق و دفاعی را دارند.

سورس لیزر Reci

 

سورس Reci

 

Beijing Reci Laser Technology Co., Ltd یک شرکت اپتیکی یکپارچه است که در تحقیق و توسعه و تولید انواع لیزر تخصص دارد. محصولات اصلی این شرکت شامل لیزر فیبری، لیزر های فوق سریع، لیزر دیود، لیزر فرکانس رادیویی، تیوب لیزر CO2 و لوازم جانبی برای انواع کاربرد های لیزر است. لیزرهای فیبری Reci به طور ویژه با فناوری ضد انعکاس بالا طراحی شده اند که می تواند مس، آلومینیوم و طلا را به طور موثرتری برش دهد. محدوده توان خروجی لیزرهای فیبر تک مدل از 1000 وات تا 4000 وات و لیزرهای فیبر چند حالته از 4000 وات تا 15000 وات است.

سورس لیزر Sunlite (Yongli)

 

سورس Sunlite (Yongli)

 

Yilin Yongli Laser Technology در ژوئن سال ۲۰۰۵ تاسیس شد. این شرکت یک کمپانی تولید کننده طیف وسیعی از ادوات اپتیکی به شمار می آید. این شرکت همچنین در زمینه خدمات تولید انواع ادوات نوری شخصی سازی شده برای کاربرد های خاص در تحقیقات و صنعت فعالیت دارد. همچنین این شرکت به بازار تولید انواع لیزر های صنعتی مانند لیزر های فیبری، RF و تیوب های لیزر CO2 وارد شده است. لیزر های فیبری صنعتی این شرکت با نام تجاری Sunlite وارد بازار لیزر های صنعتی شده است و دارای رشد کیفی خوبی میباشد.

شرکت اپتیک پرداز تنها شرکت نمایندگی GW در ایران است و شما می توانید برای کسب اطلاعات و خرید سورسهای GW کلیک کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

darvishzadeh.vahid99
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *